Berlingske Business

Tivoli trækkes stadig med røde tal på bundlinjen

Den gamle forlystelseshave Tivoli trækkes stadig med røde tal på bundlinjen, viser det seneste årsregnskab. Således fik Tivoli et underskud på knap 47 millioner kroner efter skat i regnskabsåret 2001/2002, hvilket stor set svarer til underskuddet for samme periode året før.

På grund af omlægning af regnskabsåret til perioden 1. april til 31. marts dækker det seneste "årsregnskab" alene det seneste halve år.

Jul i Tivoli udgør hovedaktiviteten i regnskabsåret, og selv om besøgstallet faldt med 80.000 personer til 822.000 gæster, blev nedgangen i besøgstallet kompenseret af et øget forbrug per gæst.

I de kommende år vil Tivoli styrke de tilbud og forlystelser, som henvender sig til børnefamilier. Det er nemlig her, der er opnået vækst gennem de seneste år.

I næste regnskabsår forventer Tivoli et overskud før skat på 10-15 millioner kroner, men resultatet er dog "erfaringsmæssigt afhængig af vejret i sommersæsonen".

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen