Berlingske Business
17:29Renterne kom op igen efter en tur i lavningen

Tiscali ikke sat til salg

Internet-udbyderen Tiscali er ikke sat til salg i Danmark, fastslår direktøren efter forvirrende meldinger fra det italienske hovedsæde. Efter grundig oprydning sættes ny kampagne nu i gang.

Den italienske Internet-udbyder Tiscalis afdeling i Danmark er ikke sat til salg. Tværtimod vil der i årets sidste fire måneder blive sat nye kampagner i gang for at skaffe flere kunder.

Det fastslår den danske direktør, Serge Lupas, oven på en række forvirrende meldinger fredag fra det italienske hovedsæde.

»Enhver virksomhed er naturligvis til salg til den rigtige pris, men Tiscali Danmark er ikke sat til salg. Tiscali-koncernen har meldt ud, at aktiemarkedet ikke skal være bange for, at Tiscali ikke kan betale en obligationsgæld på 250 millioner euro tilbage i juli 2005. Tiscali har en del værdier, som man kunne sælge, hvis det blev nødvendigt, men Tiscali Danmark er ikke sat til salg. Tværimod er koncernen meget tilfreds med udviklingen i Danmark, hvor der for tiden sker en stærk værdiforøgelse« siger Serge Lupas.

Han understreger, at Tiscali Danmark har overskud på driften nu, og er blevet en god forretning. Målet er at få en positiv nettoomsætning fra sidst i 2005 eller 2006.

Skåret klager ned
»Strategien siden nytår har været at rydde op med fokus på forbedringer, og vi har skåret antallet af klager ned med 40 procent. Derfor har vi ikke som vore konkurrenter Cybercity, Tele2 og TDC kørt kampagner i foråret. Til gengæld kommer der stærke kampagner i de næste fire måneder frem til jul. Ambitionen er at gøre Danmark til et af Tiscalis kernelande,« siger Serge Lupas.

Det er i dag Italien, Frankrig, Storbritannien, Tyskland eller Benelux-landene. Herudover er der aktiviteter i Spanien, Tjekkiet og Østrig, mens Tiscali allerede i maj besluttede at skille sig af med sine selskaber i Sverige, Norge, Schweiz og Sydafrika.

»Jo, vi har en plads på det danske marked, og vi har efter omstruktureringen nu mulighed for at vende stærkt tilbage,« siger Serge Lupas.

Godt 150.000 aktive Internet-brugere i Danmark er kunder hos Tiscali. Det svarer til ni procent af markedet. Tiscali øgede sin markedsandel i sidste halvdel af 2003. Tidligere har selskabet ellers haft store problemer på det danske marked på grund af, hvad Tiscali selv har erkendt var en for ringe kundeservice.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen