Berlingske Business
17:42

Telmore runder 150.000 kunder

Lavprisrebellen på det danske telemarked Telmore fortsætter sin vækst og har rundet 150.000 kunder, fortæller selskabet. Telmore vurderes i branchen som et af de selskaber, der opsuger unge mobilkunder med stort forbrug.

Med en kombination af netbetaling og lave priser har teleselskabet Telmore opnået 150.000 mobilkunder på kort tid. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Telmore fremhæver, at man ikke har brugt teleselskabernes ellers rasende populære metode med tilbud på mobiltelefoner, der i dag igen dræner teleselskaberne for millioner af kroner.

Telmore har i stedet slået på lave forbrugspriser, og det har hjulpet.

Telmore henviser til en undersøgelse, foretaget af TNS Gallup af selskabernes markedsandele, der viser, at Telmore er landets fjerdestørste i den store gruppe af 15-30 årige

Seneste opgørelse fra IT- og Telestyrelsen, der sammenholder antallet af mobilkunder til og med årsskiftet, viser at 185.000 mobilkunder i dag er hos de helt små selskaber, hvor Clubblahblah og Telmore dominerer. Og her har Telmore altså hovedparten, hævder selskabet.

Hos de etablerede selskaber giver lavprisselskabernes fremmarch hovedbrud. Steen Høgh, markedsdirektør hos Sonofon, vurderer, at Telmore opsuger de unge kunder med stort forbrug på omkring 300 kroner om måneden og med et væsentligt større SMS-forbrug en gennemsnitlige kunder.

Det bekræfter Telmore.

»Det er specielt de særligt aktive mobilbrugere, der er tiltrukket af Telmore. Vores kunder sender langt flere SMS-beskeder og taler mere end gennemsnitskunden, og når vi så oplever en kontinuerligt stigende kundetilgang, er der grund til smil og optimisme,« siger Telmores direktør Frank Rasmussen.

Telmore er såkaldt virtuel operatør på TDCs net, så i sidste ende tjener TDC godt på Telmores succes. Også selv om TDC Mobilkunder skulle skifte til Telmore.

Der har flere gange verseret rygter blandt teleselskaberne om, hvornår Telmore blev solgt. Senest er Telia blevet nævnt som køber.

Frank Rasmussen er vant til den metode med at opbygge små selskaber og sælge dem videre. Senest gjorde han det med internetfirmaet Image Scandinavia, der, efter at have opbygget en kundeportefølje blev solgt til hollandske World Online, der senere blev overtaget af italienske Tiscali.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen