Berlingske Business

TDC-regninger forsinket af fejl

Mobilkunder får forsinkede regninger pga problemer med nyt IT-system. Selskabet er en måned bagud.

Begyndervanskeligheder med et nyt IT-system er årsag til at hovedparten af TDC's 1,6 mio. danske mobilkunder får forsinkede regninger, skriver dagbladet Børsen.

Systemet fra det israelske softwarefirma Amdocs, kommer samlet til at koste TDC en halv mia. kr.

TDC Mobil skiftede som det første datterselskab til det nye system 15. oktober sidste år.

Det har ført til klager fra de mobilselskaber, som er grossistkunder hos TDC. De har ikke fået deres afregningsdata til tiden, og har oplevet en række fejl.

Også TDC selv er blevet ramt. TDC Mobil er således en måned bagud med at sende regninger ud til kunderne, oplyser divisionsdirektør Niels Jørgen Frey.

TDC har sendt nu medarbejderne på overarbejde for at få systemet til at fungere efter hensigten.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen