Berlingske Business

TDC og banksamarbejde om Internetbetaling

Nyt samarbejde mellem TDC og banker om elektronisk betaling vil foregå på foregå i selskabet Content Billing A/S

Teleselskabet TDC går nu sammen med Danske Bank og Nordea om at udvikle et system til betaling af mindre beløb på Internet og via mobiltelefoner. Samarbejdet foregår i selskabet Content Billing A/S, hvor de tre parter hver vil eje ca. 25 procent, mens de øvrige pengeinstitutter ejer resten.

"Udviklingen af et brugervenligt, sikkert og alment tilgængeligt system er alfa og omega i udviklingen af tjenester og indhold på Internet og mobilnet. Mikrobetaling vil gøre indholdet på både Internet og det mobile net mere kvalificeret og spændende for brugerne. Derfor er TDC meget interesseret i at være med til at udvikle dette system," siger Frank Olesen, vicedirektør i TDC.

Det nye system ventes at gå i luften i april. Det vil fungere uafhængigt af, hvilken bank, Internet-udbyder eller teleselskab, der benyttes fra kundens side.

"Tilliden til systemet er meget vigtig. Bankerne har erfaring inden for sikker pengetransaktion, og TDC har erfaring med udvikling af mikrobetalingssystemer. Derfor er det oplagt for os at gå sammen," siger Frank Olesen.

Systemet skal udvikles til også at kunne bruges i andre lande end Danmark.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen