Berlingske Business

TDC fordobler sit overskud

Telekoncernen TDC fik i årets første kvartal næsten fordoblet periodens resultat fra 211 til 415 mio. kroner. Resultatet af driften før renter, skat og af- og nedskrivninger voksede med godt 16 procent fra 2,8 mia. kr. til 3,2 mia. kr.

Omsætningen i telekoncernen holdt sig nogenlunde stabil med en beskeden vækst på to procent fra 12,4 mia. kr. til 12,6 mia. kr.

- Første kvartal var præget af vores "fokus på gennemførelse", og der blev opnået gode resultater for TDC Schweiz, ADSL-udbygningen i Danmark og mobiltelefoni, siger Henning Dyremose, adm. direktør i TDC.

Han fremhæver, at TDC's schweiziske selskab klarede sig bedre end forventet i første kvartal.

I det danske fastnetselskab TDC Tele Danmark faldt omsætningen med 3,5 procent til 4,7 mia. kr. Indtægterne på fastnettelefoni er faldet, mens internetomsætningen via ADSL-forbindelserne er steget.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen