Berlingske Business

Sverige falder med Europa

Svenske aktier: OMX-indekset faldt i går på linje med det meste af Europa. Indekset blev bl.a. trukket ned af mobilgiganterne, mens Hennes & Mauritz trak den anden vej.

Af Kristian Valentin

Udviklingen på det svenske marked var i går negativ, da især fald i Ericsson (- 4,7 pct.) og Nokia (- 4,7 pct.) var med til at sænke OMX-indekset 1,5 pct. til kurs 770,2.

Atlas Copco (- 2,2 pct.), der aflagde regnskab i torsdags, fortsatte ned til trods for, at de internationale finanshuse Morgan Stanley og Lehman Brothers begge vurderede, at selskabets resultat var i orden.

Hennes & Mauritz (+ 1,6 pct.) steg, efter at selskabet sendte tallene for januarsalget på gaden. Tøjkoncernen opnåede en fremgang på otte pct. i januar i år i forhold til samme periode året før, hvilket ledelsen tilskrev åbningen af nye butikker sidste år.

Song Networks (- 22,3 pct.) fortsatte nedturen fra i torsdags, hvor selskabet, der tilbyder telefon- og internet-adgange, meddelte, at det er nødsaget til at udstede nye aktier for at kunne finansiere sine aktiviteter.

Også C Technologies (- 10,2) tabte kurspoint, da selskabets regnskab viste, at producenten af udstyr til trådløs kommunikation havde et underskud i fjerde kvartal på 179 mio. sv.kr. mod et minus på 107 mio. sv.kr. året før.

Til gengæld var der optur for Cell Network (+ 12,7 pct.), efter at IT-konsulenten meldte om et underskud i 2001 på 4,99 sv.kr. pr. aktie mod et underskud 7,76 kr. pr. aktie i 2000.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen