Berlingske Business

Svenske aktier fortsætter opad

Svenske aktier: Godt hjulpet på vej af et venligt amerikanks børsklima og investeringsfondenes investeringslyst steg det svenske OMX-indeks for tredje dag i træk.

Med afsæt i en solid amerikansk torsdagslukning på godt plus tre pct. til Nasdaq-indekset, fortsatte det teknologisensitive OMX-indeks (+ 0,3 pct.) opad for tredje handelsdag i træk. Dermed er alle børsdage i det nye år endt i det positive territorium. Det er der nu heller ikke noget ekstraordinært i, da pensions- og investeringsfondene skal placere de de store primært skatteafledte indbetalinger fra december.

Ericsson (+ 0,8 pct.) fortsatte nytårsopturen med en ganske pæn stigning efter stor omsætning. Den forøgede interesse for den ellers hårdt pressede telegigant kommer efter god analytikeromtale. Men der var nu også liv i andre teknologiselskaber på Stockholmsbørsen, idet Telia (+ 1,9 pct.) og Tele2 (+ 2,4 pct.) også gik ganske pænt frem. Teleselskaberne gik frem på trods af meldinger om, at de nye GPRS-telefoner ikke solgte lige så godt som forventet i den svenske julehandel. Der var ellers ganske gode forventninger til, at 3. generationstelefonerne ville fylde godt ud under juletræet.

I den finansielle verden kunne den skandinaviske storbank Nordea (- 0,9 pct.) fortælle, at de regner med at øge antallet af internetkunder med 18 pct. til 3,2 mio. i løbet af året. Forventningen om flere selvbetjeningskunder blev offentliggjort under et seminar om fremtidens bank.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen