Berlingske Business
17:41God weekend

Stor udskiftning i TDC-top

De seneste måneder er en stribe topchefer i TDC skiftet ud eller er gået selv. Senest med degraderingen af adm. direktør i TDC Tele Danmark, Peder Ø. Andreasen. Der skal nye chefer til for at vinde kundernes gunst, lyder begrundelsen.

En for en er topchefer for TDCs mange afdelinger blevet fyret eller er gået selv. I går sammenlagde TDC fastnet og internet-afdelingen, og der blev igen en chef i overskud, hvilket kostede den garvede topchef i TDC, Peder Ø. Andreasen, jobbet. Han er »stadig ansat i TDC«, som det kryptisk lyder fra Henning Dyremose, koncernchef i TDC, der end ikke vil fortælle som hvad.

Store udskiftninger

»Jeg stod med to direktører til et job efter sammenlægningen, og her blev Lars Torpe Christoffersen valgt,« siger Henning Dyremose. Dermed sætter endnu en ung topchef sig i spidsen for en stor TDC-afdeling, når 38-årige Lars Torpe Christoffersen, den tidligere direktør for TDC Internet, forfremmes til boss for den største afdeling i TDC, der kommer til at hedde TDC Totalløsninger A/S.

Og dermed sættes den tidligere topchef for TDC Tele Danmark, Peder Ø. Andreasen, altså på bænken. Og der sidder snart et helt fodboldhold ved siden af ham, for med den seneste flytning af skakbrikkerne er striben af topchefer, der er skiftet ud i TDC i det seneste års tid, lang.

Jørgen Weber røg ud som adm. direktør i TDC Mobil til fordel for Mads Middelboe. Torkel Olrik er gået som chef for TDCs erhvervsprodukter, TDC Mobil fyrede i november sidste år salgsdirektør Søren Bostrup.

Desuden er markedsdirektør Morten Falkenberg fra TDC Mobil blevet degraderet sammen med flere ledere under ham.

Dertil er Keld Holland, direktør for TDC Forlag, blevet udskiftet til fordel for kun 31-årige Christian Lanng Nielsen, der er Henning Dyremoses tidligere »højre hånd«.

Fokus på kunderne

TDCs topchef hedder dog stadig Henning Dyremose, og han ser ingen dramatik i udskiftningerne.

»Men vi er blevet opmærksomme på, at vi skal være mindre optaget af teknologi i TDC og i stedet være mere fokuseret på kunderne, og det har betydning for udvælgelsen af chefer,« siger Henning Dyremose.

Det er blandt andet begrundelsen for, at Lars Torpe Christoffersen er kommet til tops. Marketingsfolk skal helt frem for at fange kunderne og slås med konkurrenterne, siger Dyremose.

Baggrunden for Peder Ø. Andreasens degradering ser ud til at være det faktum at TDC Tele Danmark, som er TDCs fastnetafdeling, i 2002 har nedskrevet forventningerne til egen formåen gang på gang.

Det har givet TDC flere krasse spørgsmål fra aktiemarkedet om, hvad man ville stille op. Og derfor kalder TDCs topchef det for »en stor opgave«, som den nye direktør skal løse.

En TDC-direktør, der dog ser ret urørlig ud, er TDC Switzerlands adm. direktør Kim Frimer, der leverer resultater i TDCs Schweiziske selskab Sunrise, som imponerer TDC-toppen i Nørregade i København.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen