Berlingske Business
17:57Europæiske aktier leverede en pæn tirsdag

Stelton skal have nyt liv

Stelton skal have nyt liv - 1
Michael Ring - fra Georg Jensen til hovedaktionær hos Stelton. <br>Foto: Mogens Ladegaard.

Den tidligere Georg Jensen-chef Michael Ring overtager Stelton, der skal tredoble omsætningen de næste fem år.

En tredobling af omsætningen på fem år.

Så ambitiøs er den nye hovedaktionær og administrerende direktør for det danske design-ikon, Stelton, Michael Ring.

»Vi vil finde to-tre nye hus-designere, og desuden forsøge at blive et sted, hvor nye, unge designtalenter prøver lykken første gang,« siger den 44-årige Michael Ring, der mandag rykkede ind i chefkontoret i designvirksomheden, der i over fyrre år især har været kendt for at sælge kunstindustri, designet af især Arne Jacobsen, Erik Magnussen og direktør Peter Holmblad.

Enormt potentiale
Michael Ring, især kendt for fem år som chef for Georg Jensen, overtager via selskabet »8.8. Holding« Stelton fra Arne Jacobsens stedsøn Peter Holmblad.

Holmblad fylder 70 til maj, men tror så meget på Ring, at han fortsætter som medejer, nu med en 20 pct.-andel.

30 pct. af selskabet skal ejes af Alex Gundersen Tobacco Company i Assens - og Ring, der har gået ledig siden et brud med Royal Scandinavia, har selv de sidste 50 pct. efter - som han udtrykker det - at have pantsat »selv hunden«.

»Stelton er et brand med et enormt potentiale. Det er et designikon, der ude i verden er bedre kendt, end salgstallene viser, så vi er meget optimistiske,« siger Michael Ring, der allerede planlægger at udvide produktionen med nye produktionssteder oven i Stelton Industri i Fårevejle, der ikke bare laver kunstindustri - men også arbejder med stål til medicoindustrien.

De nye produktionssteder skal arbejde med bl.a. kompositmaterialer.

Georg Jensen-kur
Fynboen Michael Ring, der er uddannet i ØK, lægger ikke skjul på, at specielt hans erfaringer fra Georg Jensen, skal bringes i fuldt flor.

»Normalt tager det ni måneders respittid at få nye produkter på gaden, men jeg håber at vi bliver i stand til at kortslutte julehandelen - sådan som vi gjorde det i mit første år hos Georg Jensen, hvor vi efter lidt reengineering på gamle ideer kom frem med fusionsringen, der blev en meget stor succes. Vi vil lave et helt nyt look, som vi kalder Urban Cool.«

Michael Ring har været Peter Holmblads favoritkøber lige siden han i efteråret besluttede at sælge sit livsværk.

»Jeg glæder mig til at se mit »barn« videreudvikle sig,« siger han.

Den omsætning, Michael Ring vil tredoble, har de sidste fem-seks år ligget i størrelsesordenen 85 millioner kr., og medarbejdertallet er i størrelsesordenen 115.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen