Berlingske Business

Spillerindkøb koster Parken

Indkøb af spillere til FC København er med til at give Parken Sport & Entertainment underskud i årets første seks måneder.

Selskabet bag FC Københavns danske mesterhold i fodbold, Parken Sport & Entertainment, er løbet ind i et underskud i årets seks første måneder på 25 millioner kroner. Det viser halvårsregnskabet fra det børsnoterede selskab.

En del af underskuddet skyldes indkøb af spillere - heriblandt angriberen Dame N'Doye og midtbaneprofilen Martin Vingaard - hvilket påvirker bundlinjen negativt med 37,4 millioner kroner, hvor indkøb af spillere i samme periode året forinden blot kostede 6 millioner kroner.

Da det også har knebet med de finansielle poster med et minus på 47,5 millioner kroner, er det endt med et underskud på 25 millioner kroner mod et overskud året forinden på 57,4 millioner.

- Vores ekspansion og den sportslige oprustning i FC København aftegner sig naturligvis i regnskabet i form af øgede finansielle omkostninger og stigning i transferudgifterne. Derfor er det betryggende, at vi øgede omsætningen på samtlige forretningssegmenter. Samtidig har FC København så rigeligt indfriet de sportslige forventninger med at vinde "The Double" og efterfølgende kvalificere sig til et europæisk gruppespil, så vi har bestemt belæg for den forsigtige optimisme på både kort og lang sigt, siger koncernchef Dan Hammer i en pressemeddelelse.

For hele 2009 venter Parken Sport & Entertainment dog et positivt resultat.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen