Berlingske Business

Sommerhuse rykkede i 2004

Der var rift om sommerhusene i det snart forgange år. Både folk med og uden penge på lommen valgte i årets løb at investere i en fritidsbolig.

Det mest populære investeringshit i 2004 har været sommerhuse. Set over hele året mener direktør i Finanshuset, Kim Valentin, at det helt klart har været her, folk har været mest investeringslystne.

Allerede sidste år tog danskerne hul på at købe husene til brug i fritiden, siger Anders Andersen, der er investeringschef i Sydbank i Århus. Han vurderer, at det er ved at være for sent at købe sommerhus som investering. Realkreditrådets tal viser, at et fritidshus i snit er steget med 18,5 procent på ét enkelt år.

Det bekymrer eksperterne, at folk uden opsparing har brugt afdragsfrie lån til at købe sommerhus for.

- Når man går ud og køber sommerhus uden penge, skal der ikke så store ændringer til i ejendomsmarkedet i negativ retning, før pengene er væk. Man skal låne udfra, at renten stiger - men det har folk typisk ikke gjort, siger Kim Valentin.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen