Berlingske Business

Solcreme til børn er blevet bedre

Skal lille snuske smøres ind i solcreme, inden den sarte barnehud udsættes for solens stråler - ja, så er det blevet meget nemmere at finde en solcreme.

Det viser en undersøgelse, som Grøn Information har lavet af dette års solcremer til børn.

Udvalget af solcreme til familiens mindste med fysiske solfiltre er blevet større. Og Grøn Information mener, at sidste års debat om, hvorvidt solcreme med kemiske UV-filtre var farlige eller ej, har medført, at de nu udfases i solcreme til børn.

Samlet har Grøn Information set på 29 forskellige slags solcreme til børn. Og 17 af dem er baseret på fysiske solfiltre, og hele 15 indeholder hverken miljøbelastende stoffer eller stoffer, der er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Jannie Dragstrup fra Grøn Information mener, at det er positivt, at branchen lader tvivlen komme forbrugerne til gode og giver dem flere valgmuligheder.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen