Berlingske Business

SAS opgiver måske de lange ruter

Præcise oplysninger om det SAS, der bliver resultatet, hvis forhandlingerne om ny overenskomst for de danske stewardesser og stewarder kuldsejler, er få, men gætterier er der til gengæld mange af.

Der gættes på, at SAS lukker sin rute til Bangkok og Singapore, og yderligere to interkontinentale ruter er tilsyneladende også i fare. Det skriver de danske kabineansatte på deres hjemmeside i en orientering om forhandlingerne.

Det fremgår også, at andre luftfartsselskaber står i kulissen, klar til at overtage flere interkontinentale ruter fra SAS, og at SAS ophører med at flyve charterrejsende for rejsearrangører. Mellem Skandinavien og Tyskland er det oplagt at lade Lufthansa overtage ruter.

Jyllands-Posten skriver tirsdag, at de faglige organisationer i SAS har udregnet de alternative besparelser til i yderste konsekvens at kunne koste melle 10.000 og 15.000 arbejdspladser.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen