Berlingske Business

SAS mere attraktiv for køber

Onsdagens spareplan til en milliard danske kroner har gjort SAS mere indbydende for eventuel køber. Men et salg er ikke på trapperne, vurderer analytiker.

Det er et skridt i den rigtige retning, at SAS og medarbejdernes fagforeninger nu er enige om en spareplan til en milliard kroner. Der skal dog spares endnu mere, før flykoncernen er i mål, vurderer Karsten Sloth, analytiker i Jyske Bank. Han peger på, at der skal spares 1,7 milliarder mere, før SAS er på niveau med konkurrenterne, når det gælder omkostninger. Et tal som SAS selv fremhæver i forbindelse med dagens aftale.

- Men aftalen er da helt klart et skridt i den rigtige retning. Nu gælder det om at finde de ekstra milliarder og få planen til at virke. SAS har jo sparet milliarder i flere omgange - men det er rigtig svært at se, hvor de kan spare nu, når man kigger på koncernen i dag, siger Karsten Sloth.

Han peger på, at SAS står stærkere. Både i forhold til at fortsætte på egen hånd eller overfor muligheden for at blive solgt.

- SAS er blevet mere attraktiv for en køber, men jeg forventer stadig ikke en overtagelser af SAS på kort sigt. SAS har stadig lang vej igen, men koncernen har øget muligheden for også at klare sig selv, siger Karsten Sloth.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen