Berlingske Business

Samarbejde om distribution af gratisaviser

Søndagsavisen og Berlingske Lokalaviser etablerer et fælles distributionsselskab, som skal stå for omdelingen af gratisaviser og reklametryksager for såvel Berlingske Lokalaviser og Søndagsavisen som for en række distributionsselskaber.

Det nye fælles selskab, der får navnet Dansk Distributions Center (DDC) i lighed med Berlingskes hidtidige distributionsselskab, bliver ejet med 50 pct. af hver af parterne. Selskabet skal stå for distributionen i Nord- og Sønderjylland samt udvalgte dele af det storkøbenhavnske område, mens Søndagsavisens eget distributionsselskab, Forbruger-Kontakt, fortsat vil distribuere til landets øvrige husstande.

Administrerende direktør Henrik Brøns bliver daglig leder af det nye selskab. Han kommer fra en stilling som leder af distributionsdivisionen i Berlingske Lokalaviser.

- Forbruger-Kontakt og DDC har samarbejdet om omdeling af gratisaviser og tryksager igennem mange år, og etableringen af et fælles selskab er ikke udtryk for den store ændring i samarbejdet. Det er i højere grad en formalisering af et mangeårigt distributionssamarbejde i nogle udvalgte byområder, siger direktør Mads Dahl Andersen fra Forbruger-Kontakt.

Aftalen mellem de to parter træder dog først i kraft, når Konkurrence Styrelsen har godkendt den.

(RB-Børsen)

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen