Berlingske Business

Salgsrygter efter ledelsesrokade i Sky Radio

Efter et katastrofalt første år for Sky Radio har ejerne fjernet adm. direktør Kasper Krüger fra al økonomisk styring. I stedet placeres koncernens øverste finansdirektør i Danmark. Spekulationer om salg af stationen.

Et to-cifret millionunderskud og ikke mindst manglende lederskab, får nu ejerne af danske Sky Radio til at degradere adm. direktør Kasper Krüger og sætte egen mand i chefstolen for at vende den fortsat negative udvikling i selskabet.

Blot et år efter stationen blev landsdækkende har Rupert Murdochs News Corp. i England og holdingselskabet Sky Radio Ltd. måttet erkende, at der skal helt anderledes »management power« til.

Derfor flyttes den hollandske koncernfinansdirektør i Sky Radio Ldt., Ab Trik, to dage om ugen til København med henblik på at styre hele den økonomiske side. Han rangerer næstøverst i koncernen og den faste tilstedeværelse fremover i Danmark understreger alvoren.

Under administration
I forvejen har en anden mand fra Holland, Robert Herder, der er såkaldt international operations manager, været indsat tre dage om ugen siden nytår for netop at kontrollere den økonomiske udvikling med danske Sky Radio. I realiteten har det finansielle ansvar derfor allerede i lang tid været helt eller delvist frataget Kasper Krüger, men nu bliver det formelt.

Robert Herder drager tilbage til Holland med udgangen af december. Ab Trik kommer til Danmark og Kasper Krüger må nøjes med primært ansvar for eksterne relationer og juridiske forhold og ny titel som viceadm. direktør.

Salgsrygter
De økonomiske vanskeligheder for Sky Radio har i øvrigt sat gang i spekulationerne om stationens fremtid i Danmark. Og både SBS (The Voice, TV Danmark m.fl) og MTG (TV3, metroXpress m.fl.) er interesseret.

»Hvis de henvender sig, så vil vi naturligvis kigget på det seriøst,« siger Eric Hansen, senior vice president i SBS Broadcasting. Han afviser at kommentere, hvorvidt der allerede har været forhandlinger.

Adm. direktør for MTG i Danmark, Jørgen Madsen: »Skal vi ind på radiomarkedet i Danmark, så skal det være for alvor. Ikke noget med små lokalradioer. Og der har Sky størrelsen,« siger han.

Begge er dog stærkt skeptiske over for de økonomiske perspektiver i Sky Radio, som markedet ser ud nu.

Kasper Krüger erklærer dog meget klart, at »Sky Radio er ikke til salg.« Men vil dog samtidig ikke garantere, at det ikke kan ske i den otte-årige koncessionsperiode.

Rent faktisk solgte Sky Radio da også for et par år siden sin station i Stockholm efter at have tabt markedet til stationen »Lugna Favoritter«.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen