Berlingske Business

S kræver redegørelse af "boligbingo"

Det er hul i hovedet, at regeringen nærmest har spildt penge på den højtprofilerede renoveringspulje, mener Socialdemokraterne. Partiet kræver redegørelse.

Regeringens renoveringspulje har floppet totalt, siger Socialdemokraterne. Der er hverken kommet nye arbejdspladser eller mere energirigtig renovering, og derfor er der behov for en tilbundsgående redegørelse, som skal klarlægge grundlaget for regeringens renoveringspulje, kræver partiet.

- Renoveringspuljen er et stort boligbingo og en fiasko. Det er en skandale, at man går ud og betaler folk for at renovere boliger uden, at man sikrer sig, at det sker med en tip-top klimaindsats. Vi har jo netop brug for at få vores boliger i en langt bedre energimæssig stand, siger miljø- og klimaordfører Mette Gjerskov (S).

En ny undersøgelse fra Ugebrevet A4 viser, at renoveringspuljen på 1,5 milliarder ikke har haft den ønskede effekt. Over halvdelen af de danskere, der har fået del i regeringens renoveringspulje på 1,5 milliarder kroner, havde under alle omstændigheder sat gang i boligforbedringerne, viser den nye undersøgelse.

Derfor skal regeringen og i særdeleshed økonomi- og erhvervsminister Lene Espersen (K) fremlægge de beregninger, som puljen er baseret på. For formålet med at skabe flere arbejdspladser og fremme energirigtig renovering er ikke opfyldt, mener Socialdemokraterne.

Af undersøgelsen fremgår det, at 55 procent af de heldige puljemodtagere havde sat nyt tag på huset eller malet det alligevel, mens kun 15 procent havde droppet byggeplanerne uden penge fra puljen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen