Berlingske Business

Rival vil stoppe Navision-salg

Det britiske softwarefirma Sage Group Plc., der er verdens næststørste producent af software til små og mellemstore virksomheder, Sage Plc., vil forsøge at stoppe Navision-salget til Microsoft. Bank: Microsoft-opkøb svært at stoppe

Det skriver Dagbladet Børsen tirsdag.

Sage mener, at konkurrencen på i første omgang det danske marked vil blive sat ud af kraft, derefter vil det samme ske i resten af Europa.

I dag ankommer en delegation af Sage-advokater til Konkurrencestyrelsen i København. Derefter går turen til EU-kommissionen og videre til de tyske, franske og engelske myndigheder.

Den amerikanske IT-gigant Microsoft, der er et af verdens mest værdifulde selskaber, offentliggjorde i starten af måneden et bud på omkring 11 milliarder kroner for software-selskabet Navision med hovedsæde i Vedbæk, Nordsjælland.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen