Berlingske Business

Rekordoverskud i Dansk Supermarked

Dagligvarekoncernen Dansk Supermarked, der med 36.000 tilknyttede medarbejdere bl.a. omfatter Bilka lavprisvarehusene, Føtex varehusene og Netto-butikkerne, omsatte det seneste år for 43,3 milliarder kroner og opnåede et resultat efter skat på næsten 1,4 milliarder kroner.

Både resultat og omsætning har aldrig været større og er en lille smule større end i fjor.

Som følge af en afdæmpet forbrugsudvikling på såvel det danske som de udenlandske markeder forventes resultatet i år at blive lavere, oplyste koncernen fredag.

I den forudsigelse indgår ikke kommentarer om den tyske discountkæde Lidls bebudede fremstød i Danmark.

Dansk Supermarked siger, at koncernen ikke frygter Lidl og henviser til, at man er vant til konkurrencen fra kæden både i Tyskland, Storbritannien og Sverige.

I alt driver Dansk Supermarked 911 butikker og forventer, at tallet vil runde de 1000 inden for det næste år.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen