Berlingske Business
17:42

Reklamefilm skal ses i biografen

Omsætningen for biografreklamer er steget med 70 procent over to år.

Mens de fleste medier har haft afmatning på menuen, når det gælder reklamesalget de sidste par år, så kan alting åbenbart ske i biografens mørke. I hvert fald er salget af biografreklamer steget med 70 procent, når man måler årets første otte måneder i forhold til den samme periode år 2000.

Da havde omsætningen også været faldende nogle år. Samtidig er biografreklamer et begrænset marked - fra januar til august blev der brugt knap 64 mio. kr. til denne form for reklamer, mens der for eksempel på TV blev fyret knap to milliarder kroner af på reklameblokkene.

Den øgede omsætning er selvfølgelig dels båret af et øget billetsalg de sidste par år, men det er langt fra hele sandheden, mener Steffen Andersen-Møller, adm. direktør i RMB Dansk Reklame Film, der står for alt biografreklame i Danmark.

»Vi har fået et bedre produkt på den måde, at der er kommet mange nye og gode biografer til med bedre lyd og indretning, mens dansk film har øget deres andel og sender mange flere kopier ud. Begge steder er markedsføringen også blevet mere professionel,« siger Steffen Andersen-Møller.

Samtidig er biografreklamer næsten de eneste reklamer, der opfattes positivt - det er en del af en tur i biffen. Der er såkaldt kommerciel medstøj. Endelig trækker det ikke ned, at det er de aktive unge, som er en både svær og attraktiv målgruppe, der går mest i biografen, konstater Steffen Andersen-Møller.

ic@berlingske.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen