Berlingske Business

Reklame-TV giver kassen

TV 2 er i den parat til et salg: Overskuddet voksede i fjor fra 31 til 208 millioner kroner som følge af stigende reklameindtægter.

Selv om annoncefolkene klager over dårlige tider, så brager TV 2 frem med en stigning i reklameomsætningen på hele 16 procent fra 2002 til 2003.

Det er en af årsagerne til, at TV 2 har kunnet øge resultatet før skat fra 31 mio. kr. til nu 208 mio. kr. i 2003. En perfekt timing for optimismen for TV 2s ejer - staten - som går og pusler med tanker om at sælge stationen.

Et overskud i denne størrelsesorden kunne indikere en pris omkring 1,5 til to milliarder kroner.

Ikke overraskende er adm. dir. Peter Parbo stolt af regnskabet. En del af overskuddet skal bruges til nye aktiviteter, bl.a. til etableringen af den nye kanal for seniorer TV 2 Charlie, ligesom fodboldfans bliver tilgodeset med EM til sommer og landsholdets hjemmekampe. Også OL i Athen til efteråret vil gøre et indhug i de opsparede midler.

Til en samlet bedømmelse af TV 2s regnskab hører dog, at der er sket en del omstruktureringer. En del af aktiviteterne er overført til TV 2 regionerne. Samtidig er omkostningerne faldet med hele 306 mio. kroner.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen