Berlingske Business

Reklame-festival i Cannes solgt

Verdens mest prestigefyldte reklamefestival, Cannes Lions, er solgt til mediegiganten Emap. Pris knap 590 mio. kr.

En af Englands største mediegrupper, London-baserede Emap Communications, har købt verdens mest prestigefyldte reklamefestival - Cannes Lions International Advertising Festival. Den ugelange festival i juni, der også kaldes for annoncørernes Oscar, omsætter hvert år for godt 133 mio. kr. og kunne senest prale af et overskud på over 77 mio. kr. Med en så høj overskudsgrad fik sælgeren - WJB Chiltern Trust Co. Ltd. - da også en ordentlig pris for Cannes Lions. Samlet sum: Knap 584 mio. kr.

Mere end 8.000 annoncører og marketingschefer deltog i øvrigt i den seneste udgave af Cannes Lion, som har sit navn efter løven på Piazza San Marcos i Venedig, hvor festivalen startede i 1954, før den flyttede til Cannes i 1984.

Dens nye ejer, Emap, ejer en stribe radiostationer og forlagsvirksomheder i Europa og er den næststørste magasinudgiver i Storbritannien og nummer et i Frankrig med mere end 150 titler - heriblandt FHM, Heat og Tele Star.

Firmaet er desuden et af de førende inden for B2B-magasiner - inklusiv Europas annoncemagasin - Media & Marketing Europe.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen