Berlingske Business

Regeringen vil skaffe handicappede i job

Regeringen vil finde 2000 nye job til handicappede om året. Målet skal nås ved hjælp af 80 millioner kroner fra satspuljen.

Regeringen er klar med en ny storstilet plan, der skal skaffe nye job til 2000 handicappede om året. Håbet er, at det på længere sigt vil give beskæftigelse til 90.000 danskere, der i dag står uden for arbejdsstyrken på grund af fysiske og psykiske handicap.

Den nye strategi Handicap & Job indeholder 12 konkrete initiativer, herunder en ny jobportal, som skal åbne dørene til virksomhederne og arbejdsmarkedet for folk med handicap. Målet er, at andelen af virksomheder, der har personer med handicap på lønningslisten, skal øges med ét procentpoint om året. I dag har 15 procent af virksomheder personer med handicap i medarbejderstaben.

Med planen følger 80 millioner kroner, som regeringen sammen med et bredt flertal af Folketingets partier har afsat som led i satspuljeaftalen for 2005.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen