Berlingske Business

Regeringen vil privatisere TV2 og reformere DR

Regeringen vil inden 2006 sikre danskerne bedre fjernsyn og mere radio for færre licenskroner.

Det er formålet med kulturminister Brian Mikkelsens (K) forslag om at reformere Danmarks Radio, privatisere TV2, sende to nye FM-radiokanaler i luften og give en privat operatør lov til at oprette et jordbaseret, digitalt sendenet. Men ingen af oppositionspartierne er helt tilfredse med regeringens udspil, som kulturministeren går efter at få et bredt forlig om.

I regeringens udspil skal licensbetalerne fremover kun af med penge til Danmarks Radio og til TV2's otte regionale stationer, der modsat de to landsdækkende TV2-kanaler ikke er med i den kommende handel med en privat køber til TV2/Danmark. Regeringen vil dog bevare de såkaldte public service-forpligtelser til folkeoplysning og lødighed for både DR og for TV2.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen