Berlingske Business

Regeringen splittet om skovboliger

Regeringspartierne uenige om boligbyggeri i de danske skove. Miljøminister Hans Christian Schmidt (V) ønsker at privatisere statsskovene og lade kommunerne udstykke egne plantager til boliger, men Konservative siger nej.

- Vi sætter hensynet til naturen og borgernes muligheder for at færdes frit højere end pengene, siger den konservative finansordfører, Gitte Seeberg.

- Vi betragter statsskovene som landets kronjuveler på linje med Rundetårn og Kronborg. Og jeg har ikke forestillet mig, at vi kunne finde det en god idé at bygge boliger i skoven, siger den konservative finansordfører.

Miljøministeren og hans partifælle, Eyvind Vesselbo, slår i Jyllands-Posten til lyd for at sælge ud af nogle af statens skovarealer for at få penge til andre miljøopgaver - f.eks. til at betale "ekstra gang i skovrejsningen i Danmark".

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen