Berlingske Business

Regeringen blæser til kamp mod papirdyngerne

Regeringen vil bruge den moderne informationsteknologi som murbrækker mod papirdyngerne hos det offentlige.

Den sagsbehandling, der i dag foregår på papir, skal i fremtiden kunne foregå helt elektronisk. Offentlige myndigheder skal have ret til at droppe papirversionen, når de kommunikerer med hinanden. Det vil spare tid, papir og porto, fremgår det af en redegørelse om moderniseringen af den offentlige sektor, som finansminister Thor Pedersen (V) fremlagde i dag.

Regeringen vil samarbejde med amter og kommuner og fastsætte en særlig E-dag som skæringsdato for projektet. Teknologien skal bruges til at ændre den måde, som myndighederne arbejder på, og den skal give borgerne nye muligheder for kommunikere med det offentlige, kigge myndighederne i kortene og for at vælge imellem offentlige og private serviceydelser.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen