Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

Redgreen vil sælge tøjmærker fra

Tøjvirksomheden Redgreen har sat mærkerne Choise og Liva til salg. Den nye adm. direktør Peter Henriksen forsøger at rette op på virksomhedens økomomi. Outsourcing har betydet et farvel til knap 50 medarbejdere.

Redgreen har lagt en ny strategi for at komme flere års skrantende regnskaber til livs. Den betyder, at tøjmærkerne Choise og Liva er sat til salg, at flere opgaver outsources, og at virksomheden har fyret ca. 50 medarbejdere.

»Vi skal være et brand til det øvre segment. Redgreen har ingen sammenfaldende kunder eller leverandører med Choise og Liva, så vi kan ikke udnytte det store potentiale, der ligger i de to mærker,« siger adm. direktør Peter Henriksen, der tiltrådte i virksomheden d. 1. juli 2004.

Nyt image
Choise er et dametøjsmærke for kvinder over 35 år, og Liva henvender sig til »kraftige piger, som gerne vil være smarte«. Når de to mærker bliver solgt fra, vil tøjvirksomheden koncentrere sig om Redgreen, der hidtil har specialiseret sig i kvalitetstøj med et maritimt look og tøjmærket Imitz.

»Imitz har et kreativt og designmæssigt touch. Og det er det, vi skal køre efter i fremtiden. Vi vil ikke løbe fra vores historie, men Redgreen får et andet og mere sofistikeret image,« siger Peter Henriksen.

Han er ikke bekymret for den betydelige omsætningsnedgang, som salget af Choise og Liva indebærer.

»På sigt er dette en investering. Vi vil samle fokus på vores kernekompetencer og etablere Redgreen som en rentabel modevirksomhed, hvor design og kvalitet er i højsædet,« siger Peter Henriksen.

Sofistikeret livsstil
Fremover vil virksomheden lægge sine investeringer i sofistikerede livsstilsprodukter. Den overordnede strategi er at brande Redgreen som et tøjmærke, der prismæssigt ligger 15-25 pct. under luksusmærker som Max Mara, Hugo Boss og Ralph Lauren.

»Vi vil udfylde det hul i markedet, som ligger under disse high price mærker,« siger Peter Henriksen, der har en fortid hos bl.a. Bestseller og Sand.

Med de nye tiltag er det hans ambition, at gøre Redgreen til en en stærk international spiller med en sund indtjening. Det sidste årsregnskab fra Redgreen viste en nettoomsætning på 436 mio. kroner og et underskud på 4,5 mio. kroner.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen