Berlingske Business

Priser på ejerboliger flader ud

Prisudviklingen for ejerboliger har været afdæmpet i fjerde kvartal i fjor. Målt over et år viser tal fra Danmarks Statistik, at ejerlejligheder var højdespringerne med en stigning på over 11 procent. Men fra tredje til fjerde kvartal 2001 lå priserne på ejerlejligheder næsten uændrede.

Sommerhuse steg med 6,9 procent, mens landbrugsejendomme steg med 9,5 procent og enfamiliehuse med 3,3 procent fra fjerde kvartal 2000 til fjerde kvartal 2001.

Fra tredje til fjerde kvartal i fjor lå priserne på ejerlejligheder næsten uændrede, mens der var tale om et fald på henholdsvis 1 og 2,2 procent for enfamiliehuse og sommerhuse.

Antallet af handler med fast ejendom steg med 1,2 procent fra tredje til fjerde kvartal, og det var især sommerhuse, der blev handlet flere af. Salget af ejerlejligheder faldt derimod med 3,1 procent

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen