Berlingske Business

Priser for opfindsom e-handel uddelt

Rederikoncernen Maersk Sealand var blandt pristagerne, da der onsdag blev uddelt e-handelspriser til de bedste sites på internet, når det gælder fremme af e-handelen.

Maersk Sealand blev udpeget som bedste site i kategorien e-handel til virksomheder, mens den elektroniske billet, E-billet A/S, tog prisen inden for e-handel til forbrugere. I den tredje kategori, e-handel innovator, gik prisen til Skagenfood A/S og salg af fisk via nettet.

I alt 174 virksomheder har kæmpet om priserne, der er arrangeret i et samarbejde mellem IT-Brancheforeningen, Foreningen for Dansk Internet Handel, Uni-C, Cisco, PBS og Dagbladet Børsen.

Maersk Sealands site betegnes af dommerne som "suveræn" og udtryk for rettidig omhu på internet. Der er tale om en forbedring for kunderne og besparelser for Danmarks største virksomhed. Net-siderne giver blandt andet mulighed for at bestille skibstransport af gods og tage en virtuel tur på et Maersk-skib. Maersk tog virksomhedsprisen foran Hydro Texaco, »den intelligente tankstation«, og Danisco, der fremhæves for skræddersyede løsninger til kunden.

Når det gælder e-handel, rettet til forbrugerne, får E-billet førsteprisen med betegnelsen »fremtidens kulturservice«. Her er der mulighed for at springe køen over og bestille favoritsæder i biografen eller til en koncert. Lego System A/S får andenpræmie for en E-shop, der virker og bruges, mens blomstersalg via Interflora Danmark får tredjepræmie og betegnelsen »klassiker« med sikker udnyttelse af varemærket på internet.

Innovatorprisen går til Skagenfood A/S, der kombinerer salg af fiskepakker med tilhørende opskrifter fra kokke fra Skagens restauranter. Teleselskabet Telmore og net-fysioterapeuterne i Fysio 2 får de øvrige fornyer-priser.

Dertil kommer to specialpriser, som går til E-Boks A/S, der betegnes som »rudekuvertknuser med stort potentiale«, samt oversættertjenesten LanguageWire, der kaldes »en interaktiv dør til den gode oversætter«.

Dommere i e-handelskonkurrencen har været folketingsmedlem Morten Helveg Petersen (R), sekretariatschef Christine Antorini, Forbrugerinformation, samt adm. direktør Lars Krobæk, Handelskammeret.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen