Berlingske Business

Positivt fald i antallet af arbejdsulykker

Over en fireårig periode er der sket en stor og positiv reduktion af arbejdsulykker hos en lang række større danske virksomheder.

En lang række store danske virksomheder har reduceret antallet af arbejdsulykker.

Reduktionen er sket, efter at Arbejdstilsynet i 2001 satte gang i et samarbejde med 100 private og offentlige virksomheder for at nedbringe antallet af arbejdsulykker.

Målet var, at de 100 virksomheder, der i 1997-99 tilsammen tegnede sig for 25 procent af de anmeldte ulykker, skulle reducere antallet af arbejdsulykker med mindst 10 procent inden 2003. Og det mål er nået til fulde.

I gennemsnit har de 92 tilbageværende virksomheder reduceret deres arbejdsulykker med 21 procent over fire år. 64 procent af virksomhederne har reduceret ulykkerne med 10 procent. Et særdeles positivt resultat, mener direktør i Arbejdstilsynet, Jens Jensen.

En af de mest succesfulde deltagende virksomheder er Lego, der har reduceret antallet af arbejdsulykker med over 50 procent.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen