Berlingske Business

Popsild topper på Google

Popsild topper på Google - 1

Mens danskerne ser ud til at være bilglade hundeejere, benytter de fleste andre internettet til at lede efter kvinder, der på en måde har gjort opmærksom på sig selv ved hjælp af musik og film.

Fire kvinder, der i større eller mindre grad har gjort sig bemærket med musik og TV, topper listen over de meste benyttede søgeord på den altdominerende søgemaskine Google på internettet.

Det er således Britney Spears, Paris Hilton, Christina Aguilera og Pamela Anderson, som der bliver ledt mest efter dér bag skærmen. Lige efter følger søgeord som »chat«, »games« og »Carmen Electra«, der også er kendt for sit udseende. På de sidste tre pladser på top 10-listen kommer skuespilleren Orlando Bloom, den elskelige Harry Potter og årets julegavehit: MP3.

Danskerne leder efter noget lidt andet - for at sige det mildt. Førstepladsen indtages således af søgeordet »biler«, mens andenpladsen indtages af søgeorde »hunde«. At »Pokemon« indtager tredjepladsen tyder på, at yngre generationer også har fundet vej til Google. Derudover synes danskerne at være ganske praktiske, da det de søger efter at have fundet bil og hund, er noget om vejret, togtrafikken og brugte ting i Den Blå Avis.

Når det drejer sig om at søge i Google News er »france« det land, der bliver søgt mest efter. På sportsområdet bliver der mest ledt efter noget om den selviscenesættende britiske fodboldspiller David Beckham, Tour de France og euro 2004 - altså EM i fodbold.

Hvis der kigges udover sportens næsetip, og man ser på de mest poplulære mænd, så støder man på Orlando Bloom fra Ringenes Herre, den allestedsnærvende Eminem med fingeren og sangeren Usher. Derefter følger velkendte navne som Brad Pitt, der er aktuel i filmen »Ocean's Twelve«, og Johnny Depp. Afdøde Bob Marley ligger solidt foran navne som Justin Timberlake og Michael Jakcson på listen over de mest søgte mænd i 2004.

Google har fremstillet listerne ved hjælp af en milliard søgninger, som mennesker på hele kloden har foretaget.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen