Berlingske Business

Parken nu med vandland

Parken nu med vandland - 1
Flemming Østergaard og Jørgen Glistrup (tv) , meddelte i dag, at Parken Sport & Entertainment overtager 75 pct. af aktierne i Lalandia. Foto: Scanpix

Koncerter, fodbold, vandland, golf og restauranter. Parken vil være stor på underholdning. I går blev endnu et skridt taget med et kommende køb af feriecentret Lalandia.

Aktiemarkedet tog pænt imod, at Parken Sport & Entertainment i går tog et vigtigt skridt i overtagelsen af Danmarks største ferieby Lalandia ved Rødby på Lolland.

Kursen fortsatte yderligere et par kroner op efter den stigning, de seneste uger har budt på, da adm. direktør Flemming Østergaard havde fortalt børsen, at Parken med en overtagelsesaftale i hånden tager »et væsentligt skridt i sin vækststrategi inden for sports- og underholdningsindustrien.«

Flemming Østergaard siger, at han i et halvt års tid har set på de muligheder, der er i et fritids- og aktivitetscenter som Lalandia:

»Jeg er blevet imponeret over centrets standard og de muligheder, der er tilstede. Der er i de seneste tre år investeret 75 mio. kr., og samtidig er der præsteret nogle fornuftige regnskabsmæssige resultater. Centret har gennemgået en økonomisk »turn-around«. Det sammenholdt med den dygtige ledelse og ekspertisen, vi kommer med, gør, at vi har fundet en meget fornuftig investering,« siger Flemming Østergaard.

Parken skal i første omgang overtage 75 pct. af centret med option på at købe de sidste 25 i 2007 af tre af centrets ledende medarbejdere.

Satser på synergier
Parken satser på at udvikle centret og ser såkaldte synergier med en kraftigere markedsføring af centret som et totalt sports- og aktivitetscenter med badeland, sportshal, restauranter, bowlingbaner, golfbane, børneaktiviteter og badestrand med mere.

Ifølge fondsbørsmeddelelsen vil Parkens omsætning stige med 160 - 170 millioner kroner.

Selskabets balance vil med det kommende køb blive på 1,1 milliard kroner.

Købssummen ønskes ikke oplyst, men investeringen skal som minimum sikre en forrentning af den investerede kapital på 15 pct. Umiddelbart lægges der op til et årligt overskud på fem millioner efter skat, hvorefter investeringen skulle være på knap 35 millioner kroner.

Flemming Østergaard siger dog, at det ikke tilfældet, da de fem millioner er før, at synergierne - altså de yderligere positive økonomiske resultater er fundet ved den kommende gennemgang af virksomheden med en tættekam.

»Vi skal gennemgå virksomheden teknisk, juridisk og administrativt. Det skal ske i løbet af februar måned. Når det er sket, kommer vi ud med synergierne. Det mener vi, er den rigtige måde at gøre det på.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen