Berlingske Business

På vej op i mediernes superliga i Norden

Egmonts rekordresultat bringer koncernen nærmere mediernes superliga i Norden. Omsætningsmæssigt overgåes Egmont nu kun af svenske Bonnier og resultatet af primær drift er blandt eliten.

Den danske medie- og underholdsningsgiganten Egmont har med sit rekordresultat for 2003 taget et gevaldigt hop op ad rangstien blandt Nordens førende medieekoncerner.

Et opgørelse over eliten viser, at Egmonts resultat af primær drift på 380 mio. kr. i 2003 bringer koncernen foran både norske Orkla Media, svenske Modern Times Group og kun knap 55 mio. kr. fra norske Schibsted.

Finske Sanoma præsterer dog et resultat af primær drift på 587 mio. kr.

Hos svenske Bonnier er man oppe på godt 800 mio. kr.

Dermed er Egmont på vej til at blive en af de mest effektive pengemaksiner i hele det nordiske medielandskab.

Egmont, der sidste år fejrede 125 års jubilæum, mangler nu kun en TV-station i Danmark for at beherske hele medie-fødekæden, og omsætningsmæssigt er koncernen allerede i superligaen.

Sidste år nåede Egmont en nettoomsætning på godt 8,2 mia. kr., hvilket kun overgåes af Bonnier, der svinger sig op på hele 15,1 mia. kr. De øvrige mastodonter - Sanoma, MTG, Schibsted og Orkla Media - har alle en mindre omsætning.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen