Berlingske Business

På natbordet

Sussi Bergh, administrerende direktør i mediebureauet Promedia.

Hvilke bøger læser du for øjeblikket?

»Steen Andersens »At gøre en forskel« om forandringsledelse og Prins Henriks selvbiografi, som jeg fandt på et marked i Frankrig.«Hvilken type bøger foretrækker du?

»Jeg har altid gang i to bøger på samme tid. Den ene er som regel fagrelevant om en konkret problemstilling i forhold til mine ledelsesopgaver og egen personlige udvikling. Og så læser jeg en skønlitterær bog til afveksling for det faglige. Som regel bøger, der skiller sig helt ud fra min hverdag, og som f.eks. giver mig indsigt i en anden tid.«Hvilken bog har gjort størst indtryk på dig?

»Den bog, der altid dukker op i min erindring, er Radclyffe Halls »Ensomhedens Brønd«, som jeg læste i teenageårene. Det er en gribende fortælling om kærlighed, minoriteter og fordømmelse i en tidsalder for meget længe siden.«Hvilken bog ville du give som gave?

»Jeg kunne godt tænke mig, at Bodil Udsen skrev en selvbiografi. Hun er underskøn og med en stor livskraft, som jeg godt kunne tænke mig smittede af på flere. Denne bog ville jeg give mig i gave.«Er der litteratur, du bevidst undgår?

»Oftest undgår jeg science fiktion bøger, men jeg har dog læst et par enkelte gode.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen