Berlingske Business

På Natbordet

Michael Møller, professor på Handelshøjskolen i København.

Hvilke typer bøger læser du?

»Jeg læser først og fremmest skønlitteratur, i mindre omfang biografier og digte. Jeg læser mere udenlandske end danske forfattere, og mest bøger, der er mere end 30 år gamle. Jeg foretrækker en gammel klassiker frem for en ny middelgod bog.«Hvad betyder bøger for dig?

»Bøger betyder meget for mig. Men jeg har det med bøger som med mennesker. Jeg foretrækker gamle venner frem for nye. Så jeg bruger mest tid på at genlæse bøger, jeg har læst tidligere, eller hidtil ulæste bøger af mine yndlingsforfattere. Nye forfattere bliver kun læst efter flere anbefalinger.«Hvilke forfattere sætter du mest pris på?

»For så vidt angår bøger Steinbeck og Balzac. For så vidt angår digte, Kipling, der er én af de få digtere, der har mere sympati for Martha end for Marie. Og så er jeg i øvrigt en stor beundrer af Georg Brandes´s skrive-og fortolkningskunst.«Hvilken bog ville du give som gave?

»Mine boggaver afhænger af, hvem modtageren er. Men jeg har i år foræret fire eksemplarer væk af de første tre bind af historierne om »The No 1 Ladies' Detective Agency«, som er god underholdning og præget af en tiltalende tolerance.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen