Berlingske Business

På natbordet

Ole Hækkerup, stud.scient.pol og folketingskandidat for Socialdemokraterne.

Hvad er den sidste bog, du har læst?

»Nikolaj Bøghs velskrevne bog »Hækkerup«, der handler om min farfar, Per Hækkerup. Det har overrasket mig, at hans måde at føre udenrigspolitik på mange områder var et brud med traditionerne om, at det forstod almindelige mennesker sig ikke på.«Hvilke typer bøger foretrækker du?

»Mest biografier, historiske og politiske bøger. Det er ofte det politiske, der først fanger min interesse. Desværre læser jeg for lidt skønlitteratur, men med små børn i huset kræver hverdagen skarpe prioriteringer.«Hvad er den bedste bog du har læst?

»Det må være Arthur Schlesingers: »Kennedys tusinde dage i Det Hvide Hus« eller Francis Walder: »Diplomaternes spil«. Den første er god, fordi den skildrer et generationsskifte i amerikansk politik. Den anden handler om fredsslutningen i Frankrig, der førte frem til Bartholomæusnatten i 1572.«Hvilken bog er den dårligste du har læst?

»Jeg har læst »Magtspillet i Danmark«, som vist blev lavet efter svensk forbillede. Den danske version er ekstrem kedsommelig og opremsende, nærmest uden analyse, guldkorn eller konklusioner.«Af Anne-Marie Gregersen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen