Berlingske Business

På Natbordet

Ida Sofie Jensen, Adm. direktør i Lægemiddelindustriforeningen

Hvilken bog læser du for tiden?

»Jan Guillou's seneste bog »Tyvenes marked«. En velskreven samtidsroman, hvor hovedpersonen er en kvindelig politiinspektør med et tidstypisk rodet privatliv.«Hvilke genrer foretrækker du?

»Samtidsromaner med et godt plot indbygget og gerne nordiske forfattere. Jeg har slugt Lisa Marklunds romaner med journalisten Annika. Men vi har også tilsvarende gode danske forfattere: Elsebeth Egholm skriver den nære historie om journalisten Dicte Svendsen, så den på en gang bliver både medrivende og vedkommende, og Gretelise Holm har journalisten Karin Sommer som hovedperson. Og så nyder jeg også Leif Davidsens bøger. Den seneste bog: "Fjenden i spejlet", om 11. september og politiets efterretningstjeneste, er fremragende.« Hvilken bog er den bedste, du har læst?

»Min yndlingsbog er Herbjørg Wassmos »Det syvende møde«, hvor man sidder tilbage med en klump i halsen og en del livserfaring klogere.«Er der bøger, du har måttet opgive undervejs?

»Jeg har aldrig fået læst Tolkiens Ringenes Herre. Jeg har forsøgt flere gange, men har måttet give op. Jeg tror, jeg er for praktisk anlagt til at svinge mig op til de helt store eventyr.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen