Berlingske Business

På Natbordet

Marianne Christensen, centerchef i shoppingcentret Fields

Hvad har du på natbordet?

»For tiden læser jeg Jan Guillous korstogstrilogi, hvor jeg er igang med »Tempelridderen«.«Hvor megen tid bruger du på at læse bøger?

»Jeg læser meget - i perioder op til to bøger om ugen, og mere end halvdelen læser jeg på engelsk. Det er mest skønlitteratur, og jeg sætter stor pris på historiske romaner eller slægtshistorier, ligesom jeg holder meget af eventyr, både de nordiske, russiske og østerlandske.«Har du en yndlingsforfatter?

»Nej, men jeg har læst det meste af de store danske forfattere som Gustav Wied, Herman Bang og Christian Kampmann, og af nyere danske forfattere sætter jeg stor pris på Dorrit Willumsen, Bodil Wamberg og Jane Åmund. Af udenlandske forfattere læser jeg gerne Noel Barber, Rosie Thomas, Joanna Trollope.«Er der litteratur, som du bevidst undgår?

»Jeg har det svært med højlitterære bøger, så dem går jeg langt uden om. For mange år siden måtte jeg for eksempel opgive Klaus Rifbjergs »Anna (jeg) Anna«.«Læser du faglitteratur?

»Faglitteratur læser jeg på jobbet, og kogebøger og opskrifter er den eneste form for faglitteratur jeg læser hjemme.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen