Berlingske Business

Orange i krig med lavpris-selskaber

Priskrigen på mobiltelefoni er, efter flere måneder i dvale, skudt i gang igen. Onsdag sænkede Telmore minutprisen med en femøre og i går matchede CBB Mobil med nye prissænkninger samtidig med, at et af landets store teleselskaber, Orange, i går præsenterede deres lavprisprodukt, Go.

Men Orange bryder med den måde, priskrigen indtil nu er ført på. Taler man meget, kommer prisen helt ned på 75 øre i minuttet, og det er lavere end f.eks. Telmores priser. Dertil udvider Orange tilbuddet ved at lade prisen på telefonerne falde i takt med stigende forbrug. Køber en kunde 299 minutters forbrug om måneden, falder prisen på eksempelvis en SonyEricsson T610, en af de bedst sælgende telefoner, med 1.400 kr.

»Vi forsøger med dette tilbud at ramme det store marked. Priserne er i dag lave på det danske marked, og det er vi nødt til at matche, men dertil har vi forsøgt at præsentere et tilbud, der går videre end de rene lavprisprodukter,« siger Morten Christiansen, koncerndirektør hos Orange.

Orange afskaffer abonnementet i deres Go-tilbud, hvilket ligger helt i tråd med andre selskaber. Men Orange kræver et minimumsforbrug på 39 minutter om måneden for at undgå mange passive kunder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen