Berlingske Business

Ølsalget steg i oktober

Der blev drukket én procent mere i oktober i forhold til oktober året før.

Ølsalget i oktober steg knap 1 pct. i forhold til samme måned året før, mens der i forhold til september er tale om en stigning på over 12 pct., når salget opgøres ud fra de betalte ølafgifter for måneden. Told & Skats opgørelse over ølafgifterne i november - der stammer fra salget i oktober - viser således, at statens indtægter fra ølsalget var 116,5 mio. kr., mens de i samme måned året før var på 115,5 mio. kr.

Langt størstedelen af afgifterne betales for salg af øl i skatteklasse 1 (almindelig pilsnerøl), som er steget 1 pct. på årsbasis og knap 11 pct. på månedsbasis. Afgifterne fra øl i skatteklasse 1 udgør ca. 100 mio. kr. i november 2001 mod 99 mio. kr. et år tilbage.

I alt blev der i skatteklasse 1-4 solgt lidt over 41 mio. liter øl mod knap 41 mio. liter året før.

Udviklingen i ølafgifterne for de øvrige skatteklasser for oktober i forhold til året før ser således ud: - Skatteklasse 2 (guldøl, som f.eks. Sort Guld). Indtægten er faldet til 9,0 mio. kr. fra 9,1 mio. kr.

- Skatteklasse 3 (stærk øl - f.eks. Elefantøl). Indtægten er steget til 5,1 mio. kr. fra 4,9 mio. kr.

- Skatteklasse 4 (portere). Indtægten er faldet til 1,61 mio.

kr. fra 1,63 mio. kr.

- Skatteklasse 5 (meget stærk øl - som f.eks. Masterbrew).

Indtægten er faldet til 0,82 mio. kr. fra 0,83 mio. kr.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen