Berlingske Business

Økonomidirektør i Carlsberg flyttes efter påtale

Carslberg flyttede onsdag sin økonomidirektør Jesper Bærnholdt til "andre opgaver" efter en påtale fra Københavns Fondsbørs

Carslberg flyttede onsdag sin økonomidirektør Jesper Bærnholdt til "andre opgaver" efter en påtale fra Københavns Fondsbørs. 47-årige Per Brøndum Andersen, der er uddannet statsautoriseret revisor, overtager stillingen som økonomidirektør.

- Baggrunden for ændringen er, at det er af afgørende betydning for selskabet, at aktionærer, investorer, analytikere og andre interessenter har fuld tillid til, at alle har lige adgang til væsentlige oplysninger om Carlsberg, oplyste selskabet i en pressemeddelelse onsdag.

Det tilføjes i den forbindelse, at Carlsberg straks har skærpet sin praksis for kontakt til analytikere og markedet i øvrigt.

Carlsberg fik for nylig en påtale fra Københavns Fondsbørs, efter at Jesper Bærnholdt havde oplyst nogle analytikere om selskabets forventninger til 2002 - uden at informere hele markedet. Ifølge fondsbørsen brød bryggeriet på den måde pligten til at sikre, at alle har lige adgang til oplysninger, der er relevante for aktiernes kurs.

Den nye økonomidirektør kom til Carlsberg i 1986 for senere at blive udnævnt til underdirektør med ansvar for koncernøkonomi. I 2000 blev han økonomidirektør i Coca-Cola Nordic Beverages.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen