Berlingske Business

Ny HP- direktør med god ballast

Hewlett-Packards nye direktør for salget af printere, billedløsninger og alskens computere har prøvet det hele.

Der er solidt kendskab til området hos den mand, som nu overtager den tomme direktørstol for hele IT-producenten Hewlett-Packards salg af printere, billedbehandlingsløsninger og både PCer og håndholdte PDAer.

43-årige Michael Bjerregaard er egentlig uddannet skolelærer men begyndte for 16 år siden som salgsingeniør hos HP i Danmark, lokket til jobbet fra en stilling hos Olivetti. Han er nu udnævnt til direktør efter Sten Mortensen, som for nogle uger siden blev ansvarlig for HPs internationale strategi.

Michael Bjerregaard har senest været HPs salgsdirektør for hele forbrugersiden i Norden, Baltikum, Benelux, Østrig og Schweiz - en forretning med en omsætning på fem milliarder kroner, hvilket er større end hele HP Danmark. Han har hele tiden haft base i Danmark men glæder sig til at arbejde dagligt med ballast i en fast organisation.

Michael Bjerregaard ser gerne HP som en væg-til-væg-leverandør af PC- og printfunktioner i hjemmene.

»På det kommercielle område vil vægten i den nærmeste fremtid ligge på skiftet fra mono til farve på kontorerne og samtidig skiftet fra printere og kopiering til multifunktionsprodukter, der kan det hele. På forbrugersiden er håndholdte computere i fremgang, ligesom vi skal holde fast på vort grundsortiment af blækprintere, alt-i-et-maskiner og scannere. Endelig er der god energi i alt med foto- og billedbehandling, hvor pakkeløsninger med kameraer, fotoprinter, kortlæser og software vinder frem,« siger han.

Sine første fem år i HP arbejdede han med at sælge printere og scannere til erhvervslivet og fik de næste fire år bygget den nordiske tilbehørsafdeling op fra en omsætning på godt 100 millioner til at være en milliardforretning.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen