Berlingske Business

Ny fabrik med 1,7 mia. flasker øl

Skælskør bliver inden for nær fremtid hjemsted for Danmarks suverænt største bryggeri, skriver dagbladet Børsen tirsdag.

Harboes Bryggeri er nemlig i al ubemærkethed for offentligheden i gang med endnu en udvidelse af brygkapaciteten på hele 2 mio. hektoliter. Det vil bringe den samlede kapacitet op på 5,5 mio. - svarende til 1,7 milliarder standard ølflasker. Det er mere end det samlede danske øl-forbrug.

Til sammenligning kan Carlsbergs to bryggerier i Danmark, Fredericia og Valby, hver producere ca. 3 mio. hektoliter Bryggerigruppens største anlæg i Fakse kan klare 3,0 mio. hektoliter ud af de fire danske anlægs samlede kapacitet på 5,8 mio. hektoliter.

Harboes Bryggeri har med sine salgstal for det seneste årsregnskab, 2003/2004, også overhalet Bryggerigruppen som Skandinaviens næststørste udbyder af øl og læskedrikke efter mastodonten Carlsberg.

Udbygningen af kapaciteten i en lang årrække er resultatet af en langsigtet investeringsstrategi om at blive regnet med blandt de største i Nordeuropa.

»Hele vores investeringspolitik i de sidste 10 år er gået på at opnå en sådan status, at indkøberne også kigger vores vej, fordi vi er en attraktiv partner. Vi skal fremadrettet have en volumen og en kapacitet, så vi kan servicere vores kunder. Det signalerer vi også ved kontinuerligt at bygge ud,« siger Bernhard Griese, adm. direktør og storaktionær i Harboes Bryggeri til Børsen.



faj@berlingske.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen