Berlingske Business

Novos IT-selskab i stærk vækst

Med 72 mio. kr. i overskud går det godt for Novo Nordisk' IT-selskab NNIT. Men selskabet venter hård priskonkurrence i år.

Optakten til Novo Nordisk IT-selskab NNITs regnskab så ellers ikke godt ud. Selskabet tabte en kunde, Novo-selskabet Novozymes, til Siemens. Men ud over tørt at konstatere, at sådan er fri konkurrence, så glæder regnskabet NNITs adm. direktør, Torben Skriver Frandsen.

»Det er meget tilfredsstillende. Vi stiger mere end resten af markedet og det ser jeg som et udtryk for, at vi er effektive,« siger han til Berlingske Tidende.

NNIT, der indtil årsskiftet hed Novo Nordisk IT, er Novo Nordisk IT-selskab, der nu skal forsøge at få fat i andre kunder end det store engagement som NNIT af naturlige årsager har i Novo Nordisk.

NNIT leverer, som mange andre, webløsninger, IT-konsulentopgaver og drift af IT-systemer, men da NNIT er dybt forankret i Novo Nordisk, så har selskabet en stor ekspertise i medicinalvirksomheder, som skal udnyttes.

Målet i 2007 er, at have 30 procent af omsætningen, der i dag er på 713 mio. kr., udenfor Novo Nordisk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen