Berlingske Business

Novo opjusterer forventningerne

Novo Nordisk har taktfast fremgang i salget, og resultatet af den primære drift steg med 12 procent i årets første seks måneder. Det svarer til et resultat af primær drift på 3,4 milliarder kroner i løbet af årets første halvår, mens nettoresultatet lå på næsten 2,4 milliarder kroner og dermed lå på linje med første halvår 2003.

Salget af insulinanaloger steg med 90 procent opgjort i lokale valutaer. I USA blev salget mere end fordoblet. Og salget af NovoSeven steg med 17 procent opgjort i lokale valutaer.

På trods af en fortsat udfordrende valutasituation fastholder Novo Nordisk forventningerne om en samlet vækst i salget på 10 procent og en resultatvækst på lidt mere end fem procent.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen