Berlingske Business

NFF: Pas på klubkassen

De ansatte skal tjekke deres tillidsmand, ellers kan de risikere, at han løber med kassen.

Det indskærper Nærings- og Nydelsesmiddel Forbundet (NNF) ifølge DR-Regionalen nu landets arbejdspladsklubber. Det sker efter, at 90 ansatte på Harboefarm i Skælskør mistede 165.000 kr., fordi deres tillidsmand angiveligt tømte klubkassen.

Hovedkasserer i NFF Niels Sørensen kalder sagen for rigtig ærgerlig og opfordrer arbejdspladsklubberne til at passe på.

Tillidsmanden har ifølge Sjællands Tidende valgt at sige sit job op på Harboefarm med omgående virkning. Det skete i forbindelse med konstateringen af, at der ingen penge var i klubkassen. Tillidsmanden er født formand for klubben, og det er en post, den pågældende har beklædt siden 1993. Den lokale NNF-afdeling i Slagelse har iværksat en revisorundersøgelse og frygter, at der kan være tale om underslæb i et endnu større omfang.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen