Berlingske Business

Netbrugere bestemte over fem briters liv

De optrådte nøgne, opsagde deres job og solgte hjem og biler - blot fordi internettet befalede dem det. I håbet om at vinde 120.000 kroner lagde fem helt almindelige briter i 15 dage alle beslutninger i hænderne på en jury bestående af 12,7 millioner internetbrugere.

Hver dag gav deltagerne - to mænd og tre kvinder - forskellige bud på, hvordan de kunne løse et givent problem i dagligdagen, hvilket de mange internetbrugere så tog stilling til. I sidste afstemning blev vinderen udpeget af 300.000 brugere, hvilket er det højeste antal, der har deltaget i en konkurrence på internettet.

Vinderen af konkurrencen, der var udstedt af nyhedsportalen msn.co.uk, blev John Duncanson. Men inden han kunne tage imod den store check, havde han betalt nogle penge tilbage til sin ekskæreste, sagt sit job op, solgt sit hus og sejlet til Gran Canaria med sin far for at begynde et nyt liv.

Ritzau/Reuters

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen