Berlingske Business

Nationanbanken kritiserer blanding af salg og rådgivning

Sammenblanding af rådgivning og salg er ikke nødvendigvis godt for kunden. Nationalbankens direktør løfter pegefingeren over for bankerne.

Nationalbankdirektør Bodil Nyboe Andersen løftede i sin tale på Finansrådets årsmøde onsdag en pegefinger overfor bankernes sammenblanding af salg og rådgivning om finansielle produkter.

- Der kan udmærket være sammenfaldende interesser mellem pengeinstituttet og den private kunde. Men det er svært at tro, at der altid er det. Dette er en problemstilling, der gælder mange slags rådgivning i samfundet - fra forsikringsmæglere til apoteker, optikere og pengeinstitutter, sagde Bodil Nyboe Andersen.

Formanden for Finansrådet, ordførende direktør i Danske Bank Peter Straarup, ser ikke det store problem.

- Det er ikke min opfattelse, at der er et problem. Man opnår ikke langvarig vækst, hvis ikke man opfører sig ordentligt, sagde han.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen