Berlingske Business

Næste generation topchefer til København

Skarpe hjerner fra internationale business skoler mødes i København for at konkurrere om strategi.

Et halvt hundrede unge, som inden for en overskuelig årrække med stor sandsynlighed vil indtage direktionslokalerne i internationale virksomheder, gæster i begyndelsen af marts København. Formål? At konkurrere om, hvem der er den bedste problemknuser.

For tredje gang arrangerer studerende på Copenhagen Business School en international case competition for udvalgte hold fra nogle af verdens bedste business skoler.

Konkurrencen er det eneste europæiske alternativ til lignende case competitions på de amerikanske uddannelsesinstitutioner.

Strategi og helhedssyn
I modsætning til de amerikanske case competitions, hvor man fokuserer stærkt på tal og drift, vil den danske forretningsag, der produceres til lejligheden, mere omfatte evnen til at lægge en strategi og et forretningsmæssigt helhedssyn, fortæller Steffen Risager, der er leder af arrangementsgruppen på CBS.

Overskriften for dette års konkurrence er Innovation Strategy.

Deltagerne er 12 hold med hver fire deltagere, som opholder sig i København i ugen 1.-6. marts.

Udover det rent faglige vil deltagerne også få en mindre turisttur i den danske hovedstad. Ligesom sponsorerne af konkurrencen står for en række arrangementer.

Styrke skolen
I denne omgang vil arrangørerne søge at inddrage hele Handelshøjskolen i uge 10. Således at der hver dag bliver fire-fem arrangementer med relation til strategi-temaet.

»Selve finalen plejer at være en stor begivenhed. Men vi mener også, at CBS Case Competition er en god lejlighed til at vise, hvad CBS står for og styrke det store udvekslingsprogram, skolen råder over,« forklarer Steffen Risager.

20 studerende
Case Competition arrangeres af en gruppe på 20 studerende.

»Det er også en erfaring, der er værd at tage med,« som Steffen Risager siger.

Budgettet er på en lille million kr., og begivenheden finansieres udelukkende ved sponsorater. Belønningen for sponsorerne, herunder Calrsberg og Novo Nordisk, er bl.a. kontakten til nogle af morgendagens ledere.

Blandt deltagerne i år er de tre finalister fra 2003.

Nytilkomne i deltagergruppen er de amerikanske University of North Carolina, Kenan-Flagler Business School og University of California, Berkeley samt Chinese University of Hong Kong.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen